Blog

Wat moet op uw homepage staan!

Uw homepage is een belangrijke pagina van je website.

Een goed opgebouwde homepagina biedt op vele vragen een antwoord. Het is zo evident dat het toch vaak over het hoofd wordt gezien. De homepagina is een heel belangrijke pagina van je website, het vangt u bezoekers op en leidt ze naar de informatie die ze zoeken.

man zoekend op ipad

Bezoekers zijn op zoek naar info!

Een goede startpagina of homepagina maakt de bezoeker duidelijk waarover de website gaat. Via linken zoals lees verder, meer informatie, enz … wordt de toekomstige klant geleid naar de juiste informatie. Ook de navigatie, buttons en calls to action zorgen hiervoor. Dus op een homepage hoeft niet alle informatie te staan, wel de bezoeker nieuwsgierig maken.

De bezoeker voor u doen kiezen.

Op een bondige wijze de bezoeker overtuigen waarom hij voor u, product of bedrijf zou kiezen. Zorg ervoor dat je opvalt tegenover andere websites met dezelfde producten of diensten. Laat de bezoeker weten waarom je beter bent dan de andere.

Hoe komt de bezoeker met u in contact.

Zorg ervoor dat de bezoeker je contact gegevens zo gemakkelijk mogelijk kan terug vinden, ook op de homepagina (iedere pagina, is mijn mening). De website is meestal opgemaakt om met elkaar in contact te komen, zodoende de bezoeker een klant wordt!

Vertrouwen geven.

Door de opbouw van een duidelijke lay-out, voorzien van je contact gegevens geef je de bezoeker een vertrouwen in de website en je bedrijf. Logo’s van uw leveranciers of reeds bestaande klanten, geeft de bezoeker vertrouwen.

De bezoeker leiden naar meer informatie.

Via uw homepage leidt u de klant naar meer uitgebreide informatie over uw diensten – product. Simpel weg door “lees verder” te gebruiken. Op een andere pagina, ga je dan dieper over je product. Vergeet op niet op deze pagina een call to action te voorzien.

Cals to action.

Moedig de bezoeker aan tot acties, laat ze je opbellen, een contactformulier invullen of mail versturen. Je leid de bezoeker hiertoe met niet te mis verstane calls to action, zoals “contacteer ons hier” , “Bel mij”, “ Newsletter aanvragen”, enz…